12 ταινίες για την σκοτεινή πλευρά της αγάπης

Οι ιστορίες αγάπης πάντα ήταν αγαπημένο θέμα του κινηματογράφου. Υπάρχουν, όμως, πολλές φορές που η έκφραση της αγάπης αυτής ξεφεύγει από τα όρια και οδηγεί όσους την βιώνουν σε σκοτεινά μονοπάτια. Από τη μία, υπάρχουν πάντα περιπτώσεις όπου κάποιος από το ζευγάρι αναγκάζεται να κάνει πράγματα που υπό άλλες συνθήκες δε θα έκανε, μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει τον εραστή του. Από την άλλη, υπάρχουν και τρελά άτομα τα οποία δεν ξέρουν να αγαπούν πραγματικά, γι’ αυτό και αναγκάζουν το άτομο απέναντί τους να τους αγαπήσει. Αλλά, πέρα απ’ όλους αυτούς, υπάρχει και μια ακόμη κατηγορία: αυτοί που πιστεύουν πως αν δεν έχουν το άτομο που θέλουνε, τότε δεν πρέπει να το έχει κανείς.

Σε αυτή τη λίστα, επομένως, θα δείτε μερικούς κινηματογραφικούς χαρακτήρες που γνώρισαν από πρώτο χέρι την σκοτεινή πλευρά της αγάπης. Κάποιοι από αυτούς ως θήτες, κάποιοι ως θύματα, όλοι όμως παγιδευμένοι στα πάθη τους.

«Gone Girl» – David Fincher (2014)

Η πιο πρόσφατη ταινία της λίστας είναι ίσως από τις ανατρεπτικότερες του κανόνα. Η Έιμι (Rosamund Pike) είναι το «Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες και ο σύζυγος της, Νικ (Ben Affleck), είναι ο βασικός ύποπτος για την εξαφάνιση. Η ταινία εξετάζει την σχέση του ζευγαριού, μαζί και με τους πραγματικούς λόγους για την εξαφάνιση της Έιμι και τα προβλήματα του ζευγαριού.

«The Skin I Live In» – Pedro Almodóvar (2011)

Ένας πλαστικός χειρουργός (Antonio Banderas) προσπαθεί να τελειοποιήσει μια μορφή συνθετικού δέρματος. Καθώς όμως παρακολουθούμε την δουλειά του, βλέπουμε πως έχει για πειραματόζωο του μια φυλακισμένη όμορφη γυναίκα (Elena Anaya). Στην πορεία του έργου γινόμαστε κι εμείς μάρτυρες τόσο της αποκάλυψης του παρελθόντος του γιατρού, όσο και την αιτία εγκλεισμού της γυναίκας.

«The Piano Teacher» – Michael Haneke (2001)

 

Μια καταπιεσμένη σεξουαλικά δασκάλα πιάνου (Isabelle Huppert) ερωτεύεται έναν μαθητή της (Benoît Magimel). Εκείνη δείχνει έτοιμη να κάνει τα πάντα για να τον διεκδικήσει και εκείνος δείχνει να ανταποκρίνεται στα συναισθήματα της. Όταν όμως εκείνη του αποκαλύπτει τις μαζοχιστικές της τάσεις, τα πράγματα στη σχέση τους ανατρέπονται, με τον πάντα απαισιόδοξο τρόπο του Haneke.

«Fear» – James Foley (1996)

Όταν η Νικόλ (Reese Witherspoon) γνωρίζει τον Ντέιβιντ (Mark Wahlberg), όλα φαίνονται τέλεια. Όταν όμως ο προστατευτικός πατέρας της Νικόλ (William Petersen) ανακαλύπτει πράγματα για τον Ντέιβιντ που αρκούν για να δημιουργήσουν υποψίες, ο Ντέιβιντ δείχνει την πραγματική του εμμονή και είναι έτοιμος να κάνει τα πάντα για να μείνει μαζί με τη Νικόλ.

«Breaking The Waves» – Lars von Trier (1996)

Η αγνή αλλά προβληματική Σκοτσέζα Μπες (Emily Watson) ερωτεύεται τον Σκανδιναβό εργάτη Ζαν (Stellan Skarsgård). Παρά τις αντιρρήσεις του θρησκευτικού της περιβάλλοντος, το ζευγάρι παντρεύεται και ευτυχεί. Ένα ατύχημα, όμως, θα αφήσει παράλυτο τον Ζαν και θα του αφήσει μια επιθυμία: να βρει άλλον εραστή η Μπες και να του περιγράφει τις συναντήσεις τους. Και τότε είναι που η αγάπη της Μπες δοκιμάζεται, μιας και πιστεύει πως μόνο έτσι μπορεί να θεραπευτεί ο Ζαν.

«Bitter Moon» – Roman Polanski (1992)

Ένα ζευγάρι Βρετανών (Hugh Grant και Kristin Scott Thomas) βρίσκονται σε κρουαζιέρα για την επέτειο τους. Κατά την διάρκεια των διακοπών τους γνωρίζουν ένα άλλο, μυστηριώδες ζευγάρι: τον ανάπηρο Όσκαρ (Peter Coyote) και την ερωτική Μιμί (Emmanuelle Seigner). Όταν ο Όσκαρ ξεκινά να αφηγείται την ιστορία αγάπης και μίσους του με την Μιμί, τα αποτελέσματα είναι μοιραία και για τα δύο ζευγάρια.

«Tie Me Up! Tie Me Down!» – Pedro Almodóvar (1989)

Ένας ψυχικά ασταθής νεαρός (Antonio Banderas) παίρνει εξιτήριο με σκοπό να αλλάξει την ζωή του. Έχοντας ερωτευτεί μια πρώην πορνοστάρ και νυν ηθοποιό (Victoria Abril), σκοπεύει να την διεκδικήσει, ώστε να τον γνωρίσει και να μείνουν μαζί για πάντα. Το σχέδιο του, όμως, έχει ένα μικρό θέμα: σκοπεύει να την απαγάγει. Θα καταφέρει να την κάνει να τον ερωτευτεί;

«Fatal Attraction» – Adrian Lyne (1987)

Ο παντρεμένος Νταν (Michael Douglas) γνωρίζεται στα πλαίσια της δουλειάς του με την Άλεξ (Glenn Close) και κοιμούνται μαζί για ένα βράδυ, χωρίς δεσμεύσεις. Σύντομα η Άλεξ  αποκαλύπτει στον Νταν πως τελικά τον ερωτεύτηκε, εκείνος όμως την απορρίπτει, πρόθυμος να συνεχίσει τη ζωή του. Και τότε η Άλεξ απελπίζεται, μετατρέποντας τον έρωτα σε εμμονή, και είναι προετοιμασμένη να καταστρέψει τα πάντα για να είναι μαζί με τον Νταν.

«In the Realm of the Senses» – Nagisa Ôshima (1976)

Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η «Αυτοκρατορία τον Αισθήσεων» αφηγείται την σχέση ενός άνδρα (Tatsuya Fuji) με την υπηρέτρια του (Eiko Matsuda). Η σχέση τους ξεκινάει από το συναίσθημα και καταλήγει σ’ ένα φλογερό πάθος δίχως όρια. Και, όταν τελικά το εμμονικό τους πάθος κλιμακώνεται, οι συνέπειες είναι καταστροφικές και για τους δύο.

«Play Misty for Me» – Clint Eastwood (1971)

Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο Clint Eastwood υποδύεται έναν ραδιοφωνικό παραγωγό που γνωρίζει και ερωτεύεται μια θαυμάστρια του (Jessica Walter). Όταν εκείνη όμως εμφανίζει σοβαρά σημάδια ψύχωσης, εκείνος την χωρίζει. Εκείνη όμως δεν μπορεί να το αποδεχθεί, γι’ αυτό και αποφασίζει να τον κυνηγήσει μέχρι τέλους.

«Lolita» –  Stanley Kubrick (1962)

Ένας μεσήλικας καθηγητής (James Mason) ερωτεύεται παράφορα την ανήλικη Λολίτα (Sue Lyon). Για να είναι κοντά της αποπλανεί την μητέρα της (Shelley Winters), την οποία και τελικά παντρεύεται. Όταν όμως αρχίζουν να φαίνονται σημάδια της ερωτικής σχέσης με την Λολίτα τα πράγματα περιπλέκονται, καθώς γνωρίζουν έναν μυστηριώδη ξένο (Peter Sellers) που δείχνει να έχει τις δικές του προσωπικές βλέψεις για τη Λολίτα.

«The Housemaid» – Ki-young Kim (1960)

Μέχρι τώρα είδαμε πολλά παραδείγματα ολέθριων σχέσεων, όπου ο σύζυγος απατά την γυναίκα του με μια προβληματική. Η περίπτωση όμως της «Υπηρέτριας» ήταν από αυτές που δημιούργησαν το είδος και τους κανόνες του, στα πρότυπα του φιλμ νουάρ. Σε αυτή την παραλλαγή του «μύθου», ένας συνθέτης προσλαμβάνει μια οικόσιτη υπηρέτρια προκειμένου να φροντίσει την έγκυο σύζυγο του. Η υπηρέτρια, όμως, θέλει να κάνει τον συνθέτη δικό της και θα κάνει τα πάντα για να τον αποκτήσει.

«Les diaboliques» – H.G. Clouzot (1955)

Στην παλιότερη ταινία της λίστας μας, δύο γυναίκες (Simone Signoret και Véra Clouzot) μοιράζονται τον ίδιο άνδρα. Επειδή, όμως, εκείνος είναι βίαιος απέναντι και στις δύο, αποφασίζουν να τον σκοτώσουν και να φανεί σαν ατύχημα. Όταν το σχέδιο τους πετυχαίνει, όμως, το πτώμα εξαφανίζεται και φαίνεται να τις στοιχειώνει. Και μέσα σε αυτή την ένταση αποκαλύπτεται τόσο η ευαίσθητη συμμαχία των δύο γυναικών, όσο και τα πραγματικά κίνητρα κάθε γυναίκας.

Μοιραστείτε το: