8 Γνωστά Gaming Franchises που πλέον έχουν χάσει την μπογιά τους

Είναι γνωστό σε όλους πως η βιομηχανία των games στηρίζεται κατά κύριο λόγο σε κάποια μεγάλα franchises που υπάρχουν τριγύρω εδώ και αρκετά χρόνια. Όμως, αν και τα περισσότερα από αυτά έχουν παραδώσει μερικούς από τους καλύτερους τίτλους όλων των εποχών, τα τελευταία χρόνια δεν έχουν παραδώσει κάποιον πραγματικά αξιόλογο τίτλο που να μην είναι απλά κομμάτι ενός franchise. Παρακάτω θα δούμε μερικά από τα πιο σημαντικά παραδείγματα αυτής της κατηγορίας, χωρίς να εξαιρούμε μεγάλα ονόματα και με το να είμαστε πάντα ειλικρινείς.

8.«Souls» series – FromSoftware

Ναι, έφτασα μέχρι εκεί. Και όχι, δεν είναι επειδή δεν μπορώ να παίξω ένα «Dark Souls» χωρίς να πεθάνω 15 φορές – πράγμα που δεν ισχύει, ποτέ δεν πέφτω κάτω από τις 23. Όμως κάθε νέο παιχνίδι της σειράς μοιάζει με ανακύκλωση του προηγούμενου ή, πιο σωστά, του υπέρτατου προάγγελου της «Demon’s Souls», που έγινε θρυλικό για την δυσκολία του. Πλέον ακούς «Dark Souls» και ξέρεις για τι πράγμα μιλάμε, για την δυσκολία του και μόνο και μόνο για το όνομα καταλήγει να γίνεται και αυτό ένα ακόμη brand. Όμως η FromSoftware με το «Bloodborne» έδειξε πως μπορεί και καλύτερα, κάνοντας ίδιο πράγμα αλλά όχι με την στάμπα «Souls» επάνω.

7.«Metal Gear» – Konami

Μη με παρεξηγήσετε. Λατρεύω το franchise που δημιούργησε η πραγματική ιδιοφυία της βιομηχανίας, Hideo Kojima, αλλά και το τελευταίο παιχνίδι της σειράς, το «Phantom Pain». Όμως οι κινήσεις της εταιρίας πριν ακόμη από την κυκλοφορία του Phantom Pain είναι το λιγότερο αμφιλεγόμενες, καθώς φάνηκαν να βγάζουν το παιχνίδι χωρίς να έχει ολοκληρωθεί και να ωθούν τον Kojima σε παραίτηση. Και το κερασάκι στην τούρτα είναι το «Metal Gear: Survive», ένα shooter τρίτου προσώπου με ζόμπι που ανακοινώθηκε στην Gamescom. Η Konami πλέον δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για το brand παρά για την ποιότητα, όπως ίσως η Ιαπωνική αγορά στο σύνολο της, και αυτό αφήνει τα σημάδια του.

6.«Final Fantasy» – Square Enix

Αν και ποτέ δεν έτρεφα ιδιαίτερη συμπάθεια για την σειρά, μπορώ να αναγνωρίσω την σημασία της σειράς αυτής για τα JRPG και κυρίως για τη Sony, όταν οι τίτλοι της σειράς ήταν αποκλειστικοί για το πρώτο PlayStation. Η σειρά όμως έχει να αναδείξει καλό τίτλο εδώ και αρκετό καιρό, όσο ταυτόχρονα ανασταίνει και ξαναφέρνει στο προσκήνιο σειρές όπως τα «Deus Ex» και «Tomb Raider». Παρότι ο δέκατος πέμπτος (!) τίτλος της σειράς φαίνεται πολλά υποσχόμενος, η εταιρία κινδυνεύει να χάσει το κοινό της αν δεν καταφέρει να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες του.

5.«Halo» – Microsoft

Παρότι η σειρά δεν παύει να πουλάει τίτλους, η Microsoft έχει μετατρέψει την σειρά που όλοι περίμεναν χρόνο με χρόνο να ανακοινωθεί συνέχεια σε ένα franchise που βγάζει νέο τίτλο κάθε δύο χρόνια. Ειδικά, μάλιστα, από την στιγμή που η ίδια η Bungie, το στούντιο που δημιούργησε το «Halo», δήλωσε κάθετα ότι σκοπεύει να ασχοληθεί με νέα πράγματα (βλέπε «Destiny»). Ακόμη όμως κι αν τα παιχνίδια παραμένουν άρτια, όταν ο ίδιος ο δημιουργός αναγνωρίζει πως αυτή η ιστορία τότε φαίνεται πως αυτός ίσως και να ξέρει καλύτερα.

 

4.«Assassin’ s Creed» – Ubisoft

Όσο και να το λατρέψει κανείς, η αλήθεια είναι πως η σειρά μοιάζει να εξελίσσεται μόνο στον τομέα των γραφικών έπειτα από το «Black Flag». Και όχι μόνο αυτό, αλλά μάλιστα να φαίνεται να έχει αλλάξει κατεύθυνση και νόημα, καταλήγοντας χαμένη κάπου ανάμεσα. Ακόμη, όμως, και αν παραμένει μια αξιοπρεπής σειρά, ίσως είναι ο καιρός που πρέπει να μπει ένα τέλος σε αυτή την ιστορία.

3.«PES», «FIFA» – Konami και EA, αντίστοιχα

Χωρίς πολλά-πολλά: κάθε χρόνο κυκλοφορεί ουσιαστικά μια πιο σύγχρονη εκδοχή του προηγούμενου, με καινούργιες φανέλες, καινούργιους παίκτες και τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες, ενώ θα μπορούσε απλά το όλο εγχείρημα να στηριχθεί μέσω DLC και όχι με την δημιουργία νέου τίτλου. Σε ποιόν gamer αρέσει να παίζει το ίδιο ακριβώς videogame και να αναγκάζεται να ξοδεύει 69 ευρώ και 99 λεπτά κάθε χρόνο;

2.«Call of Duty» – Activision

Μια αντίστοιχη περίπτωση με την προηγούμενη, το  «CoD» στηρίζεται κατά κύριο λόγω βάσει των servers του multiplayer και των season pass κάθε παιχνιδιού. Μόνη ουσιαστική προσθήκη σε κάθε παιχνίδι είναι κάθε φορά και νέοι γνωστοί voice actors, με τον Kit Harington να εμφανίζεται στο επερχόμενο «Infinite Warfare». Βέβαια, είναι λογικό για το franchise να μην μπορεί να φτάσει τα στάνταρ που έθεσε με το «Modern Warfare», όμως και πάλι θα υπήρξαν πολλές κατευθύνσεις που θα μπορούσε να πάρει η Activision, πέρα απ’ το να τινάξει το παιχνίδι στο διάστημα.

1.«Resident Evil» – Capcom

Αναμενόμενο. Η πορεία της κλασικής σειράς από ένα τρομακτικό survival horror σε ιλιγγιώδη shooter τρίτου προσώπου είναι από τις τραγικότερες που έχουμε δει στον χώρο. Όχι επειδή ήταν απότομη και απροσδόκητη, αλλά επειδή ήταν μια καθαρά αποτυχημένη προσπάθεια για να κερδηθεί μέσω της δράσης περισσότερο κοινό. Υπάρχουν τώρα υπόνοιες πως το καινούργιο παιχνίδι της σειράς θα είναι ένα καθαρόαιμο survival horror παιχνίδι, όμως περισσότερο αυτό μοιάζει με μια κίνηση απελπισίας μπας και περισωθεί μια μερίδα των φανς παρά σαν κίνηση μεταμέλειας της Capcom. Μπορεί το αποτέλεσμα να είναι ικανοποιητικό, όμως το «Resident Evil» δεν παύει να είναι ένα από τα franchises που θα ήταν καλύτερο να είχαν κλείσει εδώ και χρόνια.

 

Διαφωνείς ή ξέχασα κάτι; Γράψ’ το στα σχόλια!