«Game of Thrones» – Μια ανασκόπηση στην 6η Σεζόν της Επικής Σειράς

Οι συστάσεις είναι περιττές για την σειρά βιβλίων του George R. R. Martin «Το Τραγούδι της Φωτιάς και του Πάγου», ειδικά εξαιτίας της επικής τηλεοπτικής σειράς «Game of Thrones» που προβάλλεται από το HBO και στην Ελλάδα σε απευθείας μετάδοση από την «Nova» και σε τρελά κέφια από το «ΣΚΑΪ TV». Πολλά έχουν ειπωθεί για την σειρά, θετικά για τις πρώτες της τέσσερεις σεζόν και σχεδόν αρνητικά για την Πέμπτη της. Ως θεατής άκουσα αυτές τις κακές κριτικές και δεν έδωσα χρόνο στο να αποκτήσω μια επαρκή άποψη περί ποιότητας της, όμως έδωσα αρκετό χρόνο προκειμένου να διαμορφώσω μια καλή άποψη για την έκτη σεζόν της σειράς, έναν χρόνο νωρίτερα. Καθώς, λοιπόν, η αναμονή για την νέα σαιζόν έχει σχεδόν φτάσει στο τέλος της, καλό θα ήταν να θυμηθούμε τι συνέβη στην ακριβώς προηγούμενη σαιζόν. Όσοι δεν την έχετε παρακολουθήσει καλύτερα να αλλάξετε άρθρο, γιατί εδώ θα βρείτε spoilers.

Ξεκινώντας απ’ τα βασικά,  πέρυσι έγιναν πολλά σημαντικά και ενδιαφέροντα πράγματα για όλους τους χαρακτήρες, όπως επίσης το τοπίο καθάρισε από τους περιττούς (και μη) χαρακτήρες, ενώ στο προσκήνιο επανήλθαν κάποιοι άλλοι, παλιότεροι και μη, δίνοντας στους δημιουργούς την δυνατότητα να στήσουν έτσι τα πιόνια τους στο τραπέζι και να μας προετοιμάσουν για ό,τι πρόκειται να ακολουθήσει. Και όλα αυτά χωρίς την ουσιαστική βοήθεια των αναγνωσμάτων του Martin (αλλά και ταυτόχρονα με τις σωστές του οδηγίες), τα οποία η σειρά πλέον φαίνεται να τα έχει αποχωριστεί εξ ολοκλήρου.

Επιγραμματικά, λοιπόν, πρώτα θα πιάσω την μεγαλύτερη τρύπα της σεζόν, την ιστορία της Ντενέρις και του Τύριον. Δύο από τους βασικότερους και πιο αγαπητούς χαρακτήρες της σειράς, οι οποίοι φαίνονται πως υπάρχουν στη σαιζόν κυρίως για να είναι απλά παρόντες. Τα κομμάτια της ιστορίας τους ήταν τόσο διάσπαρτα που είχε ως αποτέλεσμα η ιστορία να κουράσει πολύ στην αρχή της, ακόμη  και αν η Ντενέρις έκαψε στο ενδιάμεσο μερικούς αρχηγούς Ντοθράκι με απόλυτα επικό τρόπο.

Τα πράγματα έφτιαξαν βέβαια στο προτελευταίο επεισόδιο, όταν η Ντενέρις έκλεισε τις τρύπες που άφησαν οι Αφέντες-Δουλέμποροι από την προηγούμενη σαιζόν, αλλά κατά την άποψη μου αποκορυφώθηκε με μια συγκεκριμένη στιγμή του τελευταίου επεισοδίου, όπου στέκεται μαζί με τον Τύριον περίπου στο ίδιο ύψος και του προσφέρει την θέση τους Χεριού της Βασίλισσας, δίνοντας μας την εντύπωση πως για πρώτη φορά κάποιος βλέπει τον Τύριον ως ισότιμο (και συγκινώντας μας με λίγη λιτή και σωστή σκηνοθεσία).

Το επόμενο κομμάτι που πρέπει να σχολιάσουμε είναι αυτό της Άρια, το οποίο επίσης ήταν αδύναμο στην αρχή του αλλά στην πορεία απέκτησε ενδιαφέρον και κατάφερε να λύσει την ιστορία του Μπράβος με την Άρια να φεύγει από τους Απρόσωπους Άνδρες, με την ευλογία του μέντορα της και (επιτέλους) την αντιπάλο της Γουέιφ νεκρή, καταλήγοντας τελικά να πάρει και την πιο γλυκιά εκδίκηση που έχουμε δει στη σειρά, αυτή για το ξεκλήρισμα του Κόκκινου Γάμου με θύμα της τον μισητό Γουόλντερ Φρέι και τους μισητούς γιούς του. Ταυτόχρονα και με περιεκτικές διαδικασίες επανήλθε και ο παλιός της «προστάτης» και λάτρης του κοτόπουλου Hound, τον οποίο και είχαμε για νεκρό, αλλά με μια ιστορία πολύ λίγη ως προς τις προσδοκίες του κοινού από αυτόν.

Στη συνέχεια έχουμε μερικές μικρές κι επιμέρους ιστορίες και υπο-πλοκές, όπως αυτή του Ντορν (που έχει φάει πια τόσο πολύ κράξιμο) που ήρθε κι έφυγε κλείνοντας τον κύκλο της, είδαμε λίγο από τον Σαμ και την Γκίλι και το σόι του (όπου δίνεται η δυνατότητα στον χαρακτήρα να κάνει ένα παραπάνω βήμα όταν κλέβει το σπαθί του πραγματικά απαίσιου πατέρα του), ενώ είδαμε και την ιστορία στα Σιδηρά Νησιά όπου η Γιάρα Γκρέιτζοϊ ξανασυναντιέται με τον αλλαγμένο πλέον Θίον, όμως αναγκάζονται να φύγουν εξαιτίας του κακού τους θείου που τους απειλεί και καταλήγοντας, εν τέλει, σε μια καρποφόρα συνεργασία με την Ντενέρις για κατάκτηση του Σιδηρού Θρόνου.

Ένα επίσης μικρό μέρος της σαιζόν που θα μπορούσε να έχει περισσότερο χώρο έχει να κάνει με τον Μπραν Σταρκ, ο οποίος έγινε ο «Three Eyed Raven» και αναπόλησε το παρελθόν μέσω του warging, λύνοντας έτσι κάποια από τα μεγαλύτερα μυστήρια του «Game of Thrones» και, ενώ το μεγαλύτερο από αυτά το αποκάλυψε στο τέλος, το πιο συνταρακτικό ήρθε ακριβώς στη μέση της σεζόν με το επεισόδιο «The Door», όπου γνωστοποιήθηκε η προέλευση του ονόματος του Hodor από ένα αλλεπάλληλο «Hold The Door» που έθεσε μόνο στόχο του αθώου γίγαντα να προστατεύσει την ζωή ενός μικρού παιδιού κρατώντας μια πόρτα που προσπαθεί να διαλύσει ο στρατός των Νεκρών. Και με αυτό τον τρόπο η σειρά έφερε το μεγαλύτερο σοκ από εποχές Κόκκινου Γάμου, αυτή τη φορά όμως με τον πιο λυπηρό θάνατο που έχει δει η σειρά.

Παρ’ όλα αυτά, μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της σαιζόν ήρθε με την ιστορία στο King’s Landing, όπου ο μικρός βασιλιάς Τόμμεν Μπαράθιον παθαίνει πλύση εγκεφάλου από τον Μεγάλο Σπουργίτη και κάνει την ζωή όλων δυσκολότερη, με αποτέλεσμα η Σέρσεϊ να αναλάβει δράση και να κάψει τα αποθέματα wildfire που είχε αφήσει ο «Τρελός Βασιλιάς» Ταργκάριεν, καίγοντας την μισή πόλη και σκοτώνοντας έτσι τον Σπουργίτη, την Μέρτζερι Ταϋρέλ και τον αδερφό της Λόρας, ενώ ο ίδιος ο Τόμμεν αυτοκτόνησε με την σκέψη πως εκείνος έφερε την ευθύνη της καταστροφής. Πριν όμως απ’ όλα αυτά η ιστορία έδειχνε να καθυστερεί τραγικά, χωρίς να φαίνεται που αποσκοπεί και αν θα γίνει τίποτα σημαντικό. Παρά τα βαρετά σημεία της, όμως, η εικόνα στο τέλος της Σέρσεϊ να κάθεται στον Σιδερένιο Θρόνο και να στέφεται βασίλισσα είναι αυτή που κλέβει τις εντυπώσεις.

Και, επειδή δεν θέλω να τον αφήσω ασχολίαστο, ο Τζέιμι Λάννιστερ αποδεικνύεται σιγά-σιγά ο τραγικότερος όλων των χαρακτήρων της σειράς. Πέρα από την ατυχία του να χάνει και από ένα –νόθο –  παιδί όσο βρίσκεται εκτός King’s Landing, αυτή την φορά γυρίζει από το Ρίβεραν (όπου το reunion του με την Μπριέν ήταν σχεδόν συγκινητικό) και αντικρίζει την γυναίκα που αγαπά στον Σιδερένιο Θρόνο, ενώ έχει κάνει αυτό ακριβώς που απείλησε πως θα κάνει ο «Τρελός Βασιλιάς» λίγο πριν ο Τζέιμι τον σκοτώσει και έχει διαλύσει την μισή πόλη. Πόσο αυτό θα επηρεάσει την σχέση τους; Το βλέμμα του στην αδερφή του μαρτυράει την τελική αποκοπή των δεσμών τους, αλλά ποτέ δεν μπορούμε να είμαστε σίγουρη με το πιο αρρωστημένο ζευγάρι της τηλεόρασης.

Και στο τέλος έχουμε σαν αποκορύφωμα της σεζόν την ιστορία του πέρυσι αδικοχαμένου και πλέον αναστημένου και ήρωα Τζον Σνόου. Πλέον ξέρουμε πως αυτός είναι ο πραγματικός ήρωας της σειράς που με το που ξύπνησε από τον αιώνιο ύπνο τιμώρησε τους δολοφόνους του και παραιτήθηκε από την Φρουρά, έχοντας εκπληρώσει το καθήκον του μέχρι τον θάνατο.

Η επιστροφή όμως της Σάνσα του δίνει νέο σκοπό, αυτόν της επανάκτησης του σπιτιού τους Γουίντερφελ και της εκδίκησης για τόσους θανάτους στο πρόσωπο του ψυχοπαθή Ράμσεϋ Μπόλτον. Αφού ξεκινάει μια – σύντομη – διαδικασία για να προσαρτήσει όσους περισσότερους μπορεί στον σκοπό του, σύντομα βρέθηκε στο πεδίο της πιο εντυπωσιακής μάχης που έχει δει ποτέ η τηλεόραση, την οποία και κέρδισε με την βοήθεια των Ιπποτών του Βέιλ και του Μικροδάχτυλου που θα έκανε τα πάντα για την Σάνσα, με την οποία φαίνεται απόλυτα ειλικρινής και πως πρόκειται στο μέλλον να σταθεί εμπόδιο στην σχέση εμπιστοσύνης που προσπαθεί να στήσει με τον αδερφό της.

Μόνο που ο Τζον δεν είναι αδερφός της Σάνσα, αφού ποτέ δεν ήταν γιός του Νεντ Σταρκ. Όπως αποδείχθηκε, η μεγαλύτερη θεωρία των φαν για την πραγματική ταυτότητα των γονιών του Τζον Σνόου αποδείχθηκε αληθινή: Ο Τζον είναι στην πραγματικότητα γιος του Ρέιγκαρ Ταργκάριεν, γιου του τρελού βασιλιά, με την Λυάννα Σταρκ, αδερφή του Νεντ. Και η αποκάλυψη διατυπώνεται σωστά, με το κατάλληλο φλάσμπακ κατά το warging του Μπραν και την μεταπήδηση στο νεοσύστατο Γουίντερφελ, όπου οι άρχοντες του Βορρά ορκίζονται πίστη στον «γιο» του Νεντ Σταρκ και τον ορίζουν Βασιλιά του Βορρά. Και αυτή η στέψη φαίνεται πολύ πιο δίκαιη από την αντίστοιχη του Ρομπ στον Πρώτο Κύκλο, καθώς έχουμε δει πόσα έχει περάσει ο Τζον και πόσο αξίζει την επιβράβευση.

Και κάπου εκεί μας άφησε το «Game of Thrones» πέρυσι, με αγωνία για την συνέχεια. Το τρέιλερ της καινούργιας σαιζόν δείχνει όλα τα πιόνια να μπαίνουν στην θέση τους, καθώς και προμηνύει νέες μάχες και συμμαχίες. Η Ντενέρις φτάνει καβάλα στους δράκους στο Γουέστερος, η Σέρσεϊ κάθεται στον πολυπόθητο Σιδερένιο Θρόνο, ενώ ο Τζον Σνόου είναι πλέον ο Βασιλιάς του Βορρά. Και, ενώ ο George R. R. Martin είναι αρκετά μακριά από το να βγάλει το επόμενο βιβλίο, η τηλεοπτική σειρά έχει αποκτήσει αναμφισβήτητα την δική της οντότητα. Όλα δείχνουν μια εξαιρετική νέα σαιζόν, την οποία θα πρέπει να περιμένουμε μόνο μερικές μέρες ακόμη, στις 17 Ιουλίου.