“Murdered: Soul Suspect” – Review

 

Το Murdered: Soul Suspect είναι ένα ακόμα σκοτεινό θρίλερ και έρχεται να μας παρέχει μια υπερφυσική εμπειρία, κατά την οποία ο ήρωας καλείται να λύσει το μυστήριο της δολοφονίας του ίδιου του εαυτού στη μετά θάνατον ζωή. Ο παίκτης χειρίζεται τον Ronan O’Connor, έναν ντετέκτιβ της αστυνομίας του Salem με μαύρο παρελθόν, του οποίου η ζωή ήρθε σε πρόωρο τέλος από έναν βάναυσο serial killer. Παγιδευμένος σε έναν κενό κόσμο που ονομάζεται Dusk, δεν είναι σε θέση να βρει την εσωτερική του ηρεμία, όπως και άλλοι «συνάνθρωποι» του, μέχρι να φέρει το δολοφόνο του ενώπιον της δικαιοσύνης.

Χάρη στις νέες υπερφυσικές του ικανότητες, ο Ronan είναι ελεύθερος να εξερευνήσει την πόλη του Salem, από αυτή τη νέα του υπόσταση. Δεν είναι δυνατή η επικοινωνία με τους ζωντανούς, αλλά μπορεί να διαβάσει τα μυαλά τους, που επηρεάζουν τις σκέψεις και τις πράξεις τους. Ως μέρος της έρευνάς του, θα πρέπει να ανακρίνει τα φαντάσματα του παρελθόντος, να συναρμολογήσει τα παζλ, ενώ μάχεται με δαίμονες για να σώσει την ψυχή του και να αποκαλύψει τη συγκλονιστική αλήθεια σχετικά με το ποιος είναι υπεύθυνος για το θάνατό του.

Η εξερεύνηση διαφόρων περιοχών και των σκηνών του εγκλήματος, αποτελεί την πλειονότητα του παιχνιδιού, αλλά αυτό το σύστημα υστερεί για ένα πράγμα, η εύρεση στοιχείων είναι συχνά σαν να βρίσκεις βελόνα στα άχυρα. Κάποια στοιχεία δε θα εμφανιστούν μέχρι να ανακαλύψετε άλλα που θα σας οδηγήσουν σε αυτά, ακόμα και αν ψάξατε κάθε σπιθαμή της συγκεκριμένης περιοχής δεκάδες φορές. Αυτό θα μπορούσε να έχει νόημα, εάν οι πρώτες ενδείξεις που βρίσκει ο ήρωας ήταν κρίσιμες για το επόμενο στοιχείο, αλλά δυστυχώς αυτό δε συμβαίνει.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στο παιχνίδι είναι το γεγονός ότι οι έρευνες που κάνει ο παίκτης είναι μονοδιάστατες, η μία οδηγεί σε άλλη, ενώ δεν είναι πολύ ενδιαφέρουσες, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν πολλά για να λύσει πραγματικά. Δε χρειάζεται να βρούμε κάθε στοιχείο για την πρόοδο της έρευνας παρά μόνο να μαντέψουμε τη λύση. Όταν σας ζητηθεί να αποκρυπτογραφήσετε στοιχεία για να καθορίσετε την επόμενη κίνηση του Ronan μέσω ενός mini-game, μπορείτε να κάνετε όσα λάθη θέλετε μέχρι να πετύχετε το σωστό. Μια ένδειξη στην οθόνη δείχνει ότι έχετε ένα περιορισμένο αριθμό «μαντεψιάς», αλλά ποτέ δεν πέφτει στο μηδέν και δεν υπάρχει κανένα όφελος ή τιμωρία για την απόδοση σας.

Το παιχνίδι περιλαμβάνει κάποια στοιχεία μάχης και stealth, αλλά και οι δύο υστερούν πολύ στις μηχανικές τους. Ορισμένα από τα κτίρια που εξερευνά ο Ronan, περιπολούνται από δαίμονες που έχουν τη δυνατότητα να τον πάρουν μαζί τους στην κόλαση. Ο πρωταγωνιστής θα πρέπει να τους ανακαλύψει και να τους επιτεθεί πισώπλατα ή απλά να τους αποφύγει (ή μερικούς από αυτούς). Ωστόσο, η εύρεση μιας κοντινής κρυψώνας είναι πολύ εύκολη, καθώς η περιοχή που συνήθως παραμονεύουν δαίμονες είναι γεμάτη με ψυχές/πνεύματα που ο Ronan μπορεί να κάνει teleport μέσα σε αυτές και να αποφύγει τον εχθρό. Αν επιτεθεί σε ένα δαίμονα, μια γρήγορη ερώτηση για το πάτημα ενός συνδυασμού κουμπιών θα πρέπει να εκτελεστεί από τον παίκτη για να «σκοτώσει» το δαίμονα, αλλιώς ο Ronan πρέπει να τρέξει και να κρυφτεί σε μία από τις δεκάδες ψυχές μέσω τηλεμεταφοράς και απλά να σπαμμάρει τη λειτουργία της τηλεμεταφοράς μέχρι να γυρίσουν οι δαίμονες στην αρχική τους μονοδιάστατη περιπολία.

Ένα άλλο ελάττωμα που εντοπίζουμε στο παιχνίδι είναι τα ασήμαντα NPCs που έχουν χαμηλή σχεδιαστική λεπτομέρεια. Πολύ λιγότερη προσοχή έχει δοθεί στην τεχνική lip-syncing (που θα εκτελούν συχνά χειρονομίες που δεν σχετίζονται με διάλογο τους). Προσθέστε σε αυτούς και πολλά περιστατικά όπου η φωνή ενός NPC δεν ταιριάζει με το χαρακτήρα του μοντέλου ή το διάλογο του. Εκνευριστικό που χαλάει το κλίμα του παιχνιδιού είναι επίσης περιστατικά όπως μία νεαρή NPC με ηλικιωμένη φωνή ή το γεγονός ότι δεκάδες άνθρωποι έχουν τις ίδιες ακριβώς σκέψεις.

Πέρα από την κύρια ιστορία θα βρείτε επίσης υπό-αποστολές, μερικές από τις οποίες απλώς αποκαλύπτουν κρυμμένα αντικείμενα από το παρελθόν, μόνο για να ξεκλειδώσετε την ιστορία πίσω τους και να βοηθήσετε άλλες βασανισμένες ψυχές να εξιλεωθούν. Αυτά στην πραγματικότητα είναι σαν μίνι έρευνες και προσθέτουν μία ευχάριστη νότα στο παιχνίδι, διακόπτοντας σας από την κύρια έρευνα σας για το δολοφόνο σαν ένα διάλειμμα.

Το Murdered: Soul Suspect στην πραγματικότητα δεν είναι καλό παιχνίδι, με βάση το τι περίμενε το κοινό σε μια τέτοια καινοτομία. Η υπόθεση είναι ενδιαφέρουσα, ασχέτως το πώς εκτυλίσσεται και μετά από 30-40 λεπτά, μόλις μάθετε τις μηχανικές και το gameplay του παιχνιδιού, θα θέλετε να προχωρήσετε μόνο και μόνο για να δείτε τη συνέχεια και το τέλος της ιστορίας σα να ήταν συνεχόμενα cut-scenes. Το μοναδικό δυνατό σημείο του παιχνιδιού, είναι η πολύ καλή πλοκή του, η οποία καταφέρνει αληθινά και σώζει την παρτίδα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6.5

Review Format: PC
Διαθέσιμα Formats: PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Airtight Games
Εταιρεία Εκδοσης: Square Enix
Διανομή: CD Media
PEGI 18+

Αλέξανδρος Τζιόλας